Bestecilere Göre Eller

Besteciler piyanistlerin ellerini nasıl görürler acaba? Hiç düşündünüz mü? İşte aşağıdaki görseli hazırlayan zat bunu düşünmüş ve mizahi bir yaklaşımla bu görseli hazırlamış. Sonra da neden böyle düşündüğünü örnekleriyle açıklamış. Bakalım siz de aynı fikirde olacak mısınız.

Bestecilere göre eller

Chopin: Mikser. Çünkü bana bazen bir mikseri hatırlatıyor. Örneğin.

Scriabin: Çünkü (sağ elini sakatladığı için ) sadece sol el için yazdığı çok fazla eseri var.

Rachmaninoff: Çünkü gerçekten çok büyük elleri var. Gerçekten BÜYÜK

Liszt: Bazen piyanonun öbür ucundaki notalara yetişebiliyor.

Ravel: Narin, su gibi elleri var ve bazen iki el birbiri üzerinde çok fazla geziniyor

Beethoven: Çok güçlü ve buna referans olarak “Hammerklavier(çekiç piyano)” eseri gösterilebilir.

Satie: Dokunuşları çok naziktir ve çoğunlukla bir tüy kullanarak çalıyor gibi hissedilir.

Boulez: Bu size biraz fikir verebilir.

Cage: “Olmayan eller” bestecinin 4’33” eserine bir göndermedir ve klavyedeki objeler, hazırlanmış piyano kavramından doğmuştur.

Feldman: En önemli eserinde sadece birkaç nota kullanılmaktadır.

Mozart: Merdane çünkü bütün gamı kullanır.

Schubert: Pek çok eserinde sağ el bir tekerlek gibi sağa sola gidip etkili pasajlar çalarken sol el sadece basit bir eşlik çalar.

Bach: Robot eller çünkü onun eserleri çok fazla hesaplanmış yapılardan oluşur. Dip not: inanılmaz bir kitap

Debussy: gerçekten yumuşak bir dokunuşu var, tıpkı bir tüy gibi.

Glass: Saat sarkacı ve metronom çünkü onun tarzı çok fazla teknik içeriyor, biraz Bach gibi, fakat ondan daha karmaşık.

Bartok: Davul tokmakları çünkü bazı eserlerinde bu gücü hissedebilirsiniz.

 


Karnaval’da Arayın